Sunday, February 11, 2007

Mothersday!/Morsdag!




Happy mothersday to all the moms, and especially my own...lol




I made this card using my new stamp from Rubber Stampede, called Wild Rose Background. First i inked the stamp with my versamark pad, and then i used my espresso brown pad from Ranger. I did this because i wanted to emboss the stamped image with clear ep before i colored it with my watercolor crayons and a wet brush. After that, i stippled more brown over the image, used my versamark pad again all over the image direct on paper, brushed gold Pearl-Ex over and just one layer of clear ep. This made a very subtle image, and it looked kinda like an old porcelain tile. I then layered it on my card, put on a sticker that said congratulations and a ribbon. (The ribbon looks really tilted, but it's really not.)


My mom liked it, so that what's counted for me.




------------------------------------------------------------------------------------------------


Gratulerer med morsdagen til alle mødre, og spesielt min egen! (hihi)




Jeg brukte mitt nye Wild Rose bakgrunnsstempel fra Rubber Stampede på detet kortet. Først dekket jeg hele stempelet med versamark puta mi, så med espresso fra Ranger. Dette fordi jeg ville embosse motivet med klar ep før jeg fargela det med akvarell stifter og våt pensel. Etterpå så stiplet jeg litt mer av samme brunfarge over hele motivet, før jeg brukte versamark puta (DTP) over det hele. Så børstet jeg gull Pearl-Ex over der igjen og så et lag med vanlig klar ep. Dette gjorde at motivet ble veldig dust, og det lignet faktisk på en gammel porselens flis. Så monterte jeg kortet, brukte et klistremerke som dte stod gratulere på, og et bånd tvers over. (Båndet sre skikkelig skeivt ut, men er egentlig ikke det)


Mamma likte det, og det som var viktig!


1 comment:

Rachel Hope said...

You did it! You got that stamp!!! OH, Jane...this is Gorgeous!!!!